Honda Civic – wypróbuj, jak dbać o silnik?

Szacowany czas odczytu 2 min read

Niezwykle istotnym szczegółem pracy silnika jest elastyczność. Powinniśmy zwrócić szczególną uwagę na ten parametr kupując samochód. To od niego zależy sprawne wyprzedzanie. W wypadku porównania tych samych wozów o pokrewnej pojemności i mocy najistotniejszym szczegółem różnicującym je będzie właśnie elastyczność. Dla sztampowego użytkownika samochodu oznacza ona możliwość płynnego przyspieszenia od najmniejszych obrotów na danym biegu do najważniejszych. Mierzymy ją w Nm, inaczej newtonometrach. To jednostka skonstruowana umyślnie dla określenia tego parametru. W dziennej jeździe ważna jest reakcja samochodu na wciskanie pedału gazu. W autach, w jakim miejscu mamy niski moment obrotowy i elastyczność mocniejsze wciśnięcie pedału gazu nie da takiego efektu, jak w wypadku ogromnych obydwóch parametrów w innym pojeździe.

Właśnie dlatego także ważne jest, by płynnie przemieszczać się oraz nie niepokoić się o wyprzedzanie wybranie w najwyższym stopniu wysokiego momentu obrotowego, jaki zapewni nam wysoką elastyczność. Komfort jazdy jest znacznie wyższy, kiedy zastosujemy jak wyeliminować zgrzyty przy zmianie biegów. Jednym z najważniejszych szczegółów w budowie samochodu jest skrzynia biegów. Od ich przełożeń zależy to jak szybko będziemy mogli uzyskiwać optymalne prędkości oraz upajać się jakością prowadzenia. Im dłuższe przełożenia tym dłużej możemy przyspieszać na jednym biegu. Najświeższe rozwiązania w skrzyniach biegów obok znanych już automatach to skrzynie o oznakowaniu DSG. Własnością specyficzną jej budowy jest zastosowanie podwójnego sprzęgła. Jest to wynalazek niemieckiego koncernu samochodowego Volkswagen.

Jako pierwszy model wozu w którym została zastosowana był Golf R32 na początku roku 2003. Już wtenczas było wiadome, że budowa i działanie tej skrzyni biegów będzie docenione w późniejszym czasie oraz coraz więcej aut będzie wyposażone właśnie w tą przekładnię. Fundamentem działania skrzyni biegów DSG jest przeznaczenie nadmienionego podwójnego sprzęgła, gdzie jedne obsługuje biegi parzyste, a drugie biegi nieparzyste. Ewidentnie sześciostopniowe zestrojenie całości jest bardzo porządne oraz efektywne.

🧾 ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Warto zobaczyć:

1 Komentarz

Dodaj swój

+ Zostaw komentarz